MEAU Nederlandstalige indie pop; een vleugje synths, warme sounds, dromerige koortjes
& eerlijke teksten.

MEAU

Nederlandstalige indie pop; een vleugje synths, warme sounds, dromerige koortjes, & eerlijke teksten. MEAU, het soloproject van de zangeres, songwriter en producer Meau Hewitt (23), maakt kleine, pure liedjes over dagelijkse onderwerpen als de liefde, persoonlijke ontwikkeling en eenzaamheid. Haar warme stem en dromerige koortjes landen daar waar akoestische instrumenten en elektronische geluiden samenkomen. Een paar grote inspiratiebronnen van Meau zijn Eefje de Visser, Jeremy Zucker en Holly
Humberstone.

Na haar eerste EP ‘Kalmte’, verscheen op 10 september 2021 MEAU’s succesvolle single ‘Dat heb jij gedaan’, welke o.a. 3FM Megahit, Qmusic Alarmschijf, Radio 2 TopSong en MNM Big Hit (België) werd. Na het releasen van ‘Dat heb jij gedaan’ ging het erg snel, zo stond ze meerdere weken op nummer 1 in de Nederlandse top 40 en de Vlaamse UltraTop.

Ze is een graag geziene gast bij Metropole orkest, The Streamers en vele TV en radioprogramma’s. In 2022 speelt MEAU live op onder andere Paaspop, Pinkpop en Pukkelpop (BE). Daarnaast speelt ze ook in vele Nederlandse en Vlaamse zalen tijdens haar eerste eigen, uitverkochte clubtour.

Meau is van jongs af aan bezig met het schrijven en maken van muziek. Als kind volgde ze al zang-en pianolessen en het is dan ook niet verrassend dat ze de muziekopleiding aan de Herman Brood Academie is gaan volgen. Tijdens de eerste lockdown is ze zich volledig gaan richten op het schrijven van Nederlandstalige teksten en het produceren van haar eigen muziek. Hiermee heeft ze echt haar eigen, unieke MEAU-sound gevonden.

Twee jaar geleden was ze nog de winnares van de Edison voor beste nieuwkomer. Bij de 2024 editie zei de jury: “Ze schrijft prachtige liedjes die zowel persoonlijk zijn als dichterlijk en helend.” Ze won dit jaar dan ook de Edison in de categorie ‘Nederlandstalig’ voor haar album ’22’.

Begin dit jaar bracht ze het nummer ‘Stukje van Mij’ uit, in samenwerking met KPN. Het nummer maakt deel uit van een campagne die jonge mensen wil helpen omgaan met naaktbeelden, vertrouwen en de gevolgen van online shaming.

Muzink verzorgt exclusief de besloten boekingen voor MEAU. Openbare optredens worden geboekt door Agents After All.